Hpforum
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.



 
IndexIndex  PortalPortal  GalerijGalerij  Laatste afbeeldingenLaatste afbeeldingen  ZoekenZoeken  RegistrerenRegistreren  InloggenInloggen  

 

 Mijn geweldige(ahum)verhaal

Ga naar beneden 
2 plaatsers
AuteurBericht
Tanja_
1ste Jaars
Tanja_


Vrouw Aantal berichten : 137
Leeftijd : 29
Registration date : 21-05-08

Mijn geweldige(ahum)verhaal Empty
BerichtOnderwerp: Mijn geweldige(ahum)verhaal   Mijn geweldige(ahum)verhaal Emptydo 21 aug 2008, 18:37

Ik vond het hier zo leeg en ik vond nog een verhaal dat ik ongeveer een jaar geleden voor Nederlands had geschreven... Stel je er niet veel van voor maar ja ik dacht misschien wel leuk xD.

Inge de Bruin kijkt uit het raam. De regen tikt op het raam. Zo meteen komt Flokker. Gister was ze terug geroepen van haar vakantie. Dan word er op de deur geklopt en Flokker komt binnen met een paar mappen en legt ze op de tafel. Er is een jonge vrouw vermoordt, mompelt Flokker zacht. Ze is gevonden in het gebouw van de nationale vrouwen bond. Ze was het hoof van ons district. Moet je kijken! Inge loopt naar de tafel toe en pakt de bovenste map die op de tafel lag. Als ze hem open slaat is het eerste wat ze ziet een paar foto’s. Vol afschuw kijkt ze naar het lijk van de vrouw die een snee in haar nek had. Hoofd van de vrouwen bond zei je?, vraagt Inge aan Flokker. Ik heb gelezendat ze tientallen zaken heeft gewonnen en voor duizenden dakloze vrouwen onderdak gekregen heeft. Niet zo gelieft bij de mannen… Ik heb al met een aantal mensen uit de buurt gesproken, zegt Flokker duister. De mensen zeggen dat het daar spookt sinds zij daar dat pand heeft gekocht. Laten wij maar eens in dat gebouw gaan kijken, roept Inge.

Een half uur later staat Inge samen met Flokker voor het gebouw. Met een knagend gevoel in haar maag lopen ze naar de deur. Het gebouw is helemaal leeggehaald. Als Inge naar boven loopt ziet ze daar een bureau staan. Ze trekt de laden open maar vind alleen papieren. Als ze de la dicht wilt doen ziet ze een boek tussen de papieren uitsteken. Ze pakt het boek en opent het. Haar hart maakt een sprongetje. Het is een dagboek! Ze bladert naar de pagina waar voor het laatst is geschreven. “ Lief dagboek” staat er. “ Vandaag stond die enge man weer de hele tijd naar binnen te loeren. Egbert de Vlek heet hij volgens mij. Ik was wat aan het doen voor de administratie en ineens kwam er een vrouw met een lege rolstoel aan lopen en duwde Egbert in de rolstoel.” Inge slaat het dagboek dicht en legt het terug. Ze heeft net een geweldige ingeving gehad!

Met Flokker op de hielen rent Inge over de straat. Dan stopt ze ineens. Hier was het! Flokker kijkt naar het bord boven de deur.Opvang tehuis voor gehandicapten?, roept ze. Wat moeten we hier nou weer? Maar ze krijgt geen antwoord op haar vraag, want Inge is al binnen. Ze rent naar de balie en roept: “ Zou ik Egbert de Vlek kunnen spreken?” Ja hoor, zegt de vrouw. Inge en Flokker volgen de vrouw door het doolhof van gangen. Hier is het, zegt ze ineens. Als ze de kamer binnen gaat ziet ze een man, die Inge ongeveer 35 schatte. Egbert, roept ze. Mag ik even met je praten? Egbert kijkt haar aan als een kind van 5 en zegt zacht: “Ja”. Ken jij Renate de Vis?, vraag Inge. Hij knikt ja. Was jij gister tegenover haar kantoor? Alweer knikt de man met de kinderlijke blik ja. Heb jij haar vermoord? Verschrikt kijkt Egbert op. En veranderd die kinderlijke blik in zijn ogen in een blik die Inge niet vaak heeft gezien, een heel gevaarlijke.Hij staat op en roept heel hard: “ Door haar zwerven alle dode mannen rond in dat gebouw! Ze heeft mijn oude huis in een spookhuis veranderd! Maar nu ze dood is vinden alle mannen rust. Inge fluistert tegen Flokker dat ze het bureau kan bellen dat ze de dader hebben.

Zondag kijkt ze weer uit het raam. Alleen schijnt de zon nu. Flokker komt binnen en zegt:” Wel een raar verhaal hoor. Zou het waar zijn, wat hij zei?” Ik weet het niet, mompelt Inge. Ik zou het echt niet weten…


Ik ben heel vereerd de eerst 1e jaars te zijn Very Happy
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.truepopstar.come2me.nl
Darlene
Admin
Darlene


Vrouw Aantal berichten : 132
Leeftijd : 33
Woonplaats : Naast de buurtjes
Registration date : 15-05-08

Mijn geweldige(ahum)verhaal Empty
BerichtOnderwerp: Re: Mijn geweldige(ahum)verhaal   Mijn geweldige(ahum)verhaal Emptyvr 22 aug 2008, 16:09

Je schrijft leuk.
Terug naar boven Ga naar beneden
https://harrypotterforum.actieforum.com
Tanja_
1ste Jaars
Tanja_


Vrouw Aantal berichten : 137
Leeftijd : 29
Registration date : 21-05-08

Mijn geweldige(ahum)verhaal Empty
BerichtOnderwerp: Re: Mijn geweldige(ahum)verhaal   Mijn geweldige(ahum)verhaal Emptyza 23 aug 2008, 11:44

thanks Very Happy(ik snap eigelijk niet hoe ik het ooit heb kunnen bedenken maar goed xD)
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.truepopstar.come2me.nl
Gesponsorde inhoud





Mijn geweldige(ahum)verhaal Empty
BerichtOnderwerp: Re: Mijn geweldige(ahum)verhaal   Mijn geweldige(ahum)verhaal Empty

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Mijn geweldige(ahum)verhaal
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Hpforum :: Algemeen :: Schrijfsels-
Ga naar: